Knubbsäl.

Sitter i sängen belamrad med alla läxor. Ska påbörja mitt PM nu. Det går bra i skolan nu, bevis(skryt?):

Men jag känner att det är så mycket annat jag vill göra. Jag går bara i skolan för att få det på papper. Jag tror inte att man har så stor nytta av skolan egentligen. Det är en bra samlingspunkt för ungdomar och på det sättet är det bra, men undervisning? nej, jag tror inte det. Jag lär mig ingenting i skolan - jag kommer lära mig mer av att resa runt i livet och uppleva saker.
Dem äldre säger att kunskap är nyckeln - men är det verkligen så? Och nyckeln till vadå? En välbetalt jobb i vårat sjuka samhälle(?)
I vår(min) generation kommer det handla om kontakter. För alla kommer ha bra betyg. Och det spelar ingen roll hur unik eller värdig du känner dig, utan kontakter kommer du ingenstans. I skolan lär vi oss att disciplinera oss - komma i tid, göra läxor, lära oss om hur man arbetar med sina medmänniskor. Det är något jag lär mig. Men historia och vetenskap kommer jag att lära mig utanför skolan. Att träffa människor och dela tankar, erfarenheter och historia - det är kunskap, tror jag.

Ok.. Det är nu ämnet blir för stort så jag sätter punkt här.


Love letters
Postat av: Santa

Håller med om vissa saker. Men disciplin, HAH! Skolan må uppmuntra disciplin men gör absolut ingenting för att lära ut/påtvinga det, vilket är mycket synd! :(

2012-04-17 @ 23:32:34

Write a love letter:

Name:
Remember me?

E-mail: (You're not forced!)

URL/Your blog:

Love letter:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...