Älghult Dag Tre Och Fyra - 19 & 20 Maj

Igår låg jag i solen och lästa magasin som ELLE, Härligt hemma och Sköna Hem. Kan bläddra igenom inredning och mode hur länge som helst. Även fast jag inte följer mode slaviskt så älskar jag att kolla på kläder, det är något med design och färg jag tycker om. Och ja, inredning älskar jag bara – ska ju bli inredningsarkitekt!

Sitter nu helt utmattad i sängen efter en lång dag som startades med nyttig frukost med Nadine. Okej. . Marmeladen var väl inte så nyttig då men jag smakade bara på den! Helt okej, rosenmarmeladen smakade dock parfym(ni vet? Mat som smakar parfym?) och hallonmarmeladen smakade choklad, det var t.o.m. en av ingredienserna.
Efter frullen bredde vi ut oss på gräsmattan och jobbade på brännan. Jag har redan fått lite färg dock inte lika mycket som Nadine(som har pressat betydligt många fler timmar än mig!)

Efter någon timma i solen åkte vi till en jättestor marknad, med loppisprylar och secondhand-kläder, som brukar hållas här nere i Småland då och då. Den heter EMMAUS och finns som Secondhand i Stockholm på Götbacksgatan.
Jag hittade en jättesnygg strandväska som ursprungligen kommer ifrån Indiska! Har letat efter den ett tag i Stan nu som blev ganska överlycklig när jag knyckte om mig den innan Nadine – för endast 30 kr också!
Köpte även tre toppar/blusar. Söta och somriga.
Och sist men inte minst fick jag med en Lampa för att jag gillade guldstaken så mycket! Har tagit bort den fula skärmen. Den var vit och helt sned, tänkte leta efter en turkos eller rosa skärm. Eller mönstrad? Något fint och orientaliskt gärna!
Köpte också en guldig oljekanna(?) som pryder fint bredvid min ”Aladin-lampa”.

Ja. . Dagen avslutades med Pizza. Jag tog en inbakad Pizza, Ciao-Ciao – Så himla god! Men gud jag däckade direkt på gräsmattan när jag kom hem och somnade där i en timma i eftermiddagssolen.
Blev så mätt men det var gott. Inte så nyttigt men det var ett soft avslut på långhelgen.
Juste! Ungdomarna hänger vid kundvagnarna här, haha! (Skämt åsido) Men först var vid Ica och då ser vi två tjejer sitta på kundvagnarna och då knäppte vi kort för att vi tyckte det var skojigt sedan åkte vi förbi Coop och då sitter två andra tjejer där! Haha det var faktiskt lustigt. Men ja, jag kommer själv ihåg när jag satt så utanför Ica i Kärrtorp.

Puss!


P.s Inköpen får ni se i senare. Har ganska mycket nya saker att visa upp :-)

Love letters

Write a love letter:

Name:
Remember me?

E-mail: (You're not forced!)

URL/Your blog:

Love letter:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...